ARTROSSKOLA

Artros

Artros är den vanligaste formen av reumatisk ledsjukdom i Sverige. Det är en vanlig föreställning att artros är en förslitning i leden men egentligen är det en obalans mellan nedbrytning och uppbyggnad av ledbrosket som leder till bristande funktion i leden. Den som lider av artros kan dock göra mycket själv för att förbättra sin hälsa. Det är vanligt att man tror att man bör vila för att inte slita mer på leden, men det sämsta man kan göra är att vara stilla eftersom det då bara blir sämre. Numera uppmuntras personer med artros att vara aktiva men anpassa sina aktiviteter så att man klarar av dem.

Behandling online

Idag är den vanligaste behandlingsformen fysisk aktivitet. Eureka Kiropraktik kan nu erbjuda artrosskola online genom sitt samarbete med Joint Academy. På sex veckor kan du minska din ledsmärta genom en individanpassad behandling för knä- och höftledsartros, samt ländryggsbesvär. Via artrosskolan får du en diagnos av en ortoped och tillgång till en personlig fysioterapeut.

Behandla artros och ryggsmärta direkt i mobilen

• Enkel och säker login med BankID
  • Ett individuellt behandlingsprogram
  • Interaktiv utbildning om artros
  • Verktyg för att följa din utveckling
  • Patientavgift 0 kronor
Artrosskola, behandla artros digitalt

Vilka resultat kan man förvänta sig?

Joint Academy är en kliniskt bevisad behandling. Forskning och studier visar att patienter som använder Joint Academy minskar sin ledsmärta, ändrar sin inställning till operation och slutar ta smärtstillande medicin.

minskar sin ledsmärta
ändrar sin inställning till operation
slutar ta smärtstillande medicin

Joint Academy artrosskola passar för dig som